Markedsføring op til jul
Sådan markedsfører du din lokale virksomhed op til jul
Det kan være, at du allerede har hængt guirlander og julenisser op på din virksomheds fysiske adresse, men det er mindst lige så vigtigt, at du får spredt dine budskaber på internettet. Som lokalt forankret virksomhed er det derfor vigtigt, at du får din kommunikation pakket godt ind, så du bliver helt klar til den søde juletid.
Lokal markedsføring er vigtig for alle – men den bliver især vigtig, når vi nærmer os højtiden, hvor der for alvor skal langes nogle varer over disken.
Hvis du er en mindre, lokal virksomhed, er det nok ikke det globale publikum, du er på jagt efter, men nok nærmere lokalområdet og personerne, der findes umiddelbart i og omkring byen – men hvad skal du så helt præcist gøre, for at potentielle kunder kan finde dig og din virksomhed?
Her giver vi dig de fem vigtigste markedsføringstip, der gør din virksomhed juleklar!
1. Tilmeld din virksomhed “Google My Business”
Hvis ikke du allerede har tilmeldt din virksomhed, så bør du gøre det lige med det samme. Tilmelder du dig her, sikrer du, at potentielle kunder kan finde dig, når de eksempelvis foretager en lokal søgning på Google Maps.
2. Spred juleglæde i lokalområdet
I julen er det et anerkendt faktum, at vi “sænker paraderne” og er mere modtagelige overfor virkemidler, der hører til blandt de mere sentimentale af sin slags.
Julen er en oplagt mulighed for, at din virksomhed kan vise sig fra sin mest menneskelige side. Det kan du blandt gøre ved at give en lille del af virksomhedens fortjeneste til et velgørende formål, som du selvfølgelig skal gøre opmærksom på, både din hjemmeside og sociale kanaler som Facebook og Instagram, hvis du benytter det.
3. Afhold konkurrencer
Det er ingen hemmelighed, at alle mennesker er tossede med gaver. Derfor er det oplagt at sætte en eller flere præmier på højkant i december. Vores erfaring siger os, at folk er væsentligt mere tilbøjelige til lige at like dit Facebookopslag eller følge din side, når først “All I Want for Christmas” er begyndt at spille på timebasis i radioen og når der er udsigt til præmier.
4. Tilbud og rabatkoder
Juletiden er perfekt til sæson-relaterede tilbud og rabatter, både til trofaste kunder og til potentielle kunder, som skal have øjnene op for din virksomhed. Det er en ægte win-win både for dig og dine kunder. Du mærker et godt nøk opad i omsætning og dine kunder får gode julepriser på udvalgte produkter eller ydelser.
5. Tæl ned til juleaften
Korte deadlines er ikke altid en skidt idé. Du kan trække kunder til, hvis at udsende nye tilbud hver dag frem mod den 24. december. Det opfordrer kunderne til at handle hurtigt, hvis de skal nå at benytte sig af dine tilbud.