Én artikel var med til at redde Broderimessen Perlen
Broderimessen Perlen
De lokale historier om forretningsejerne i landets byer er drifkraften bag VORES Mediehus og lige netop derfor, er det vigtigt at fremhæve de unikke narrativer, som vi er med til at præsentere for læserne. Med disse indlæg vil vi rulle de metaforiske røde løbere ud og fremvise de erhvervsdrivende ildsjæle, som vi har fornøjelsen at samarbejde med på VORES By-platformen.
Kalenderen skrev 1986, da Anny Clausen og hendes mand åbner deres hobby-butik Broderimessen Perlen på Østervold 12 i Randers. Butikken startede i det små med et singulært fokus på fugle- og hobbyartikler, men da Annys mand går bort i 2006, står hun alene i forretningen. Hun valgte derfor, at varesortimentet skulle tilpasses kundernes behov for hobbyartikler, broderier og strikkegarn.
Efter 36 mindeværdige år fyldt med glade kunder, gode oplevelser og stor udvikling, kom tiden til, at Anny ville på pension. Derfor skulle Broderimessen Perlen nu have sig en ny ejer.
Annys søgen efter en ny ejer skulle dog vise sig at være en større udfordring end som så og efter dialog med os – VORES Randers – valgte Anny at takke ja til en ny artikel, som udelukkende fokuserede på, at Anny ledte efter en ny person til at overtage butikken.
Det resulterede i denne artikel:
Anny kan ikke finde ny ejer: Broderimessen Perlen lukker snart
og den skulle vise sig at have stor betydning for butikkens fremtid!
Denne artikel gik rent ind hos de randrusianske læsere, der gerne ville hjælpe Anny med at sikre, at den folkekære butik ikke skulle have dén afslutning, det lod til, at den var på vej mod. Butikken på Østervold 12 har, med sine mange år på bagen, en helt særlig og nostalgisk plads hos mange hobby-glade mennesker i Randers,
Den store opbakning og deling fra lokalbefolkningen, betød, at der heldigvis var godt nyt, blot 27 dage efter artiklens publicering: Anny var blevet kontaktet af Jane og hun ville hellere end gerne overtage butikken!
Med en artikel fra VORES Mediehus fik Anny et direkte talerør til de lokale kunder, som sad inde med et ønske om at se Broderimessen forblive i bybilledet. Ligesom vores andre kunder har Anny mulighed for at gøre brug af vores kundeportal og derved dele nyheder samt historier fra sin virksomhed. Omdrejningspunktet for en artikel kan f.eks. være:
-
-
- Siden sidst
Vi ser tilbage på alle de spændende ting – der har ændret sig, gjort indtryk eller haft en betydning for din virksomhed det seneste år – alle elsker en god historie fra det virkelige liv. - Mød en medarbejder
Vi sætter ansigt på din virksomhed. Det skaber tryghed, og alle foretrækker at handle med nogen, de føler, de kender.
- Siden sidst
-
- Noget spændende på vej
Vi sætter fokus på kommende projekter, arrangementer, produkter eller andet, man snart kan glæde sig til hos din virksomhed.
- Noget spændende på vej
-
Det bringer os utrolig meget glæde, når vi kan hjælpe kunder som Anny! Nu skal hun nemlig ikke vinke helt farvel til hendes passionsprojekt og hjertebarn.
I det næste indlæg vil vi kigge nærmere på, hvordan Facebook deling kan sprede det positive budskab bag en virksomhed!